.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تیغ تیز به روی 90

عباس انصاری‌فرد، مسعود عنایت و حسین کعبی از اولین منتقدان 90 در فصل تازه حیاتش بودند...

«اینجا هنوز هیچ چیز آماده نشده ولی می‌دانم که برنامه می‌‌رسد». هوشنگ نصیرزاده یکی از کسانی است که دین فراونی به برنامه 90 دارد و البته 90 هم قدر این کارشناس را خوب می‌داند و درست در روزهایی مهمان برنامه است که عادل به یک هیجان تازه نیاز دارد.

این کارشناس داوری و حقوقی ورزش دوشنبه‌شب هم مهمان اولین برنامه از سری تازه بود ولی تنها 3 ساعت پیش از برنامه از اینکه هنوز هیچ چیز روی ریل حرکت نمی‌کند، شگفت‌زده بود. کار مداوم عوامل در روزهای آخر به‌خصوص در ساعت‌های دوشنبه باعث شد اتفاقی بیفتد که تقریباً محال بود. تهیه‌کننده و مجری برنامه در حالی برای پخش به‌هنگام برنامه تلاش می‌کرد که هنوز دکور آن هم فیکس نشده بود. شاید همین دلیل عمده بود که اجازه نداد برنامه اول مطابق زمان اعلام شده روی آنتن برود و آن‌طور که در دیگر برنامه‌ها می‌دیدیم با گزارش‌های تصویری متنوع همراه باشد، اما در برنامه اول که به زعم بسیاری از هواداران با 90 همیشگی فاصله داشت هم چالش‌هایی وجود داشت که باعث شد جریان فوتبال کشور تحت‌الشعاع این برنامه قرار بگیرد. این چالش‌ها شاید در آینده دوباره برای استادیار دانشگاه صنعتی شریف دردسرساز شود اما او از این دردسرها استقبال می‌کند همان طور که اساساً او از بروز هر تنشی در برنامه‌اش شاد می‌شود. این حالت حتی در مورد محمد مایلی‌کهن‌ هم وجود دارد. فردی که فردوسی‌پور مدعی است با هر بار حضور او در برنامه، یکی دو کیلو لاغر می‌شود.

مجری 90 این بار برای آنکه بعد از مدتها که برنامه روی آنتن می‌رود، نکته‌ای برای عرضه داشته باشد، کریم باقری، کرانچار و عباس انصار‌ی‌فرد را به برنامه دعوت کرد تا از حضور هر سه نفر به‌خصوص نفر آخری ذوق‌زده شود و اتفاقاً این، مدیر باشگاه بود که برنامه‌اش را گرم کرد. انصاری‌فرد بلافاصله بعد از ورود به رژی متوجه شد چه اشتباهی کرده که به این دعوت پاسخ مثبت داده است. اعتراض او به نظرسنجی برنامه باعث شد دیالوگ مجری و مدیر عامل از حالت عادی خارج شده و انصاری فرد در بسیاری از دقایق با چهره‌ای برافروخته و عصبی حرف بزند. این حالت اگرچه به نفع برنامه بود اما اجازه نداد حمید جاسمیان روی خط بیاید. او که بعد از تردید فردوسی‌پور در نقش تعیین‌کننده کمیته فنی برای جذب بازیکنان و کادر فنی مهمان تلفنی برنامه شده بود، آن‌طور که یکی از عوامل برنامه می‌گوید با تماس یکی از مدیران باشگاه با تلفن منزلش، تماسش با برنامه را به صورت یک‌طرفه قطع می‌کند تا بعداز پیام بازرگانی هیچ‌کس روی خط نباشد و تلاش مسئول هماهنگی برنامه هم به جایی نرسد. برخی نزدیکان به این باشگاه معتقدند یکی از 3 عضو هیأت مدیره این تماس را گرفته. در حالی که از مجموع 5 عضو، تنها مجید فرخزادی، حسین نژادفلاح و محمد آخوندی در هیأت مدیره باقی مانده‌اند، می‌توان حدس زد که چه کسی این دستور را برای جاسمیان صادر کرده است. فردوسی‌پور که در زمان پخش برنامه از قطع شدن یک‌سویه تلفن حیرت‌زده شده بود در این باره نظر خاصی ندارد: «وظیفه من روشن کردن حقایق بود که معتقدم بسیاری از حقایق برای مردم و هواداران این باشگاه روشن شد. ورود به ریز جریانات وظیفه من نیست و خودم هم علاقه‌ای ندارم که این کار را بکنم. اگرچه زیاد سخت نیست که بدانیم چه چیزی باعث شده این ارتباط برقرار نشود اما دوست ندارم زیاد به این مسئله ورود کنم چون کارم را کرده‌ام».

انصاری‌فرد که همه پرسش‌های فردوسی‌پور را در برنامه با چهر‌ه‌ای غیرصمیمی پاسخ می‌داد و برنامه 90 را به جریان‌سازی منفی برای فوتبال ایران و گرفتن انرژی‌های مثبت فوتبال متهم کرده بود، بلافاصله بعد از آنکه استودیو 11 را ترک کرد، دست به کار شد تا پروژه ناتمام یکی از اعضای هیأت مدیره را که سال گذشته برای انزوای 90 در دستور کار قرار داده بود، دنبال کند: «این برنامه به یک شوی تلویزیونی و وسیله سوء‌استفاده بیگانه‌ها تبدیل شده. باید با این شیوه برخورد شود». او در حالی فردوسی‌پور را به تحدید و فیلتر شدن از سوی مسئولان شبکه 3 تهدید می‌کند که این پروژه مدت‌ها پیش در مقابله سازمان تربیت بدنی با صداوسیما شکست خورد. انصاری‌فرد که 77 درصد بینندگان برنامه معتقد بودند مقصر اصلی بازی نازیبای پرسپولیس و نتایج نه چندان راضی‌کننده این تیم است، آنقدر با اعتماد به نفس حرف می‌زند که همه را به شک می‌اندازد: «در پایان فصل جواب فردوسی‌پور را می‌دهم و او را مجبور می‌کنم که از باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کند. من دوست نداشتم به این برنامه برود چون می‌دانستم این برنامه به دنبال چه هدفی است. آنها برخورد خوبی با من نداشتند. این برنامه باید به فوتبال ما کمک کند نه این که به ورزش ما ضربه بزند». او که نمی‌خواست به این برنامه برود تنها به یک دلیل راضی شد که راهی استودیو شود. دلیل که آن را با فارس در میان گذاشت: «اگر در این برنامه شرکت نمی‌کردم می‌گفتند ترسو و فراری هستم به همین دلیل سعی کردم با مردم صحبت کنم که با حرکت عجیب و غریب مجری برنامه مواجه شدم. همه این برنامه را دیدند. من مورد تمسخر مجری قرار گرفته بودم که هر وقت برنامه‌‌های من را می‌شنید صحبت از پول می‌کرد. من با این اتفاقات نگران فوتبال ایران هستم چرا که 90 و فردوسی‌پور با این کارها فوتبال را تخریب می‌کنند».

مدیر پرسپولیس که مشخص بود همه هماهنگی‌های لازم را برای همراه کردن سرمربی تیم با خود انجام داده از سوی او نگران نبود اما به هر حال می‌دانست او در برابر پرسش‌هایی غیر قابل پیش‌بینی قرار می‌گیرد و به همین دلیل سعی کرد کنترل برنامه در دست خودش باشد: «لبخندها و کارهای فردوسی‌پور می‌توانست به تیم ما ضربه بزند و خوشبختانه در برنامه اجازه خودنمایی زیادی به فردوسی‌پور ندادم تا به این ترتیب بازی ما با پیکان تحت‌الشعاع این برنامه قرار نگیرد». او به گونه‌ای صحبت می‌کند که انگار تیم او بخت فراوانی برای برد در بازی با تیم صدرنشین لیگ برتر دارد. مسابقه‌ای که قرار است جمعه برگزار شود و پرسپولیس دلهره‌های فراوانی برای این بازی سخت در آستانه داربی دارد. برنامه دوشنبه 90 اگرچه مانند همه برنامه‌ها گرم او نبود اما به هر حال آمد تا با وجود همه تهدیدها و مقاومت‌ها برای تحریم این برنامه، به گرم شدن فضای رقابت در فوتبال کمک کند. اقدامی که از سوی برخی اهالی فوتبال به تخریب، تعبیر می‌شود.

مسعود عنایت رئیس کمیته داوران که مدتی است بی‌پروا به برخی اهالی فوتبال حمله می‌کند، تشخیص‌های هوشنگ نصیرزاده در کارشناسی صحنه‌های داوری اولین برنامه 90 را خنده‌دار و پرایراد می‌داند: «هیچ الزامی وجود ندارد که کارشناسی‌های داوری مطرح شده در برنامه‌های تلویزیونی 90 صحیح باشد. ما در کلاس‌های توجیهی داوران که پیش از شروع لیگ برگزار می‌شد فیلم‌ بخش‌های کارشناسی داوری این برنامه را در لیگ سال پیش تهیه کرده و بعضاً در جلسات پخش کردیم؛ جالب بود که بیش از 50 درصد از کارشناسی‌های داوری در این برنامه‌ اشتباه بود و داوران بعضاً با دیدن صحنه‌ها که صدای کارشناس هم روی آن بود، خنده‌شان می‌گرفت». این حمله به برنامه‌ای است که همه توجه خود را بعد از انتقال بخش کارشناسی به برنامه لیگ برتر، روی بحث داوری متمرکز کرده است. این موضع رئیس کمیته داوران نسبت به برنامه شاید بعد از داربی و اتفاقات آن تندتر و خصمانه‌تر شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 2 مهر 1388
با سلام:حرفهای انصاری فر در برنامه 90 بیشتر شبیه به سیاه بازی بوده چراکه اگر پول بود-امکانات بود -و بقول خودشان همه چیز مرطب بود پس چرا بهترینهارو از دست دادن؟(من این افتخار رو داشتم که مدت 7 ماه در پرسپولیس توپ بزنم )بایستی اشاره کنم به حضور مافییای بسیار قوی در آن باشگاه که در پس پرده آن نباید از مظلوم نما ئی خوردبین هم به سادگی گذشت.بگذارید عادل کارش را انجام بدهد و فراموش نکنید همان مافییا که در ورزش و فوتبال ما هستند از 90 بیشترین آسیب را خواهند دید.متشکرم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.366 seconds.